Afvalzorg, een bedrijf met ruim 120 medewerkers die zorgen voor opslag, storten en recycling van afval. Afvalzorg is dan ook een grote organisatie in de afvalverwerkingsmarkt. Ze bouwen aan een duurzame toekomst. Een samenwerking met Logistiek Zonder Papier draagt hier aan bij. Door te gaan rijden met een digitale begeleidingsbrief vermindert Afvalzorg de papierstroom aanzienlijk, wat een groot voordeel biedt op het gebied van duurzaamheid.

De samenwerking met Logistiek Zonder Papier:

Om het rijden met digitale begeleidingsbrieven te stimuleren heeft Afvalzorg besloten om haar klanten hierin te faciliteren. Na gesproken te hebben met meerdere partijen is Afvalzorg uiteindelijk uitgekomen bij Logistiek Zonder Papier. De keuze is op LZP gevallen door de korte lijnen, flexibiliteit en de service om gezamenlijk tot een goede oplossing te komen voor de klanten van afvalzorg.

Hoe werkt de app in de praktijk?

  • Het afvalstroomnummer kan aangevraagd worden op de gebruikelijke manier.
  • De chauffeur kan de app van LZP installeren, Afvalzorg kiezen als opdrachtgever en eenmalig zijn of haar kenteken registreren.
  • In de app kan de chauffeur zijn rit starten, voordat hij bij de locatie van herkomst wegrijdt. Daarna kan hij vertrekken en rijden naar de locatie van afvalzorg.
  • Bij aankomst wordt de digitale afhandeling van de vracht gedaan op de weegbrug door een medewerker van Afvalzorg.
  • De klant ontvangt zijn digitale begeleidingsbrief per e-mail en heeft direct inzicht in de afgeleverde tonnen en hoeveelheden van de weging.
IPhone Afvalzorg
Pand van Afvalzorg

De samenwerking in de praktijk:

In 2018 zijn Afvalzorg en Logistiek zonder Papier een samenwerking aangegaan. LZP zorgt voor de ontwikkeling van de app en Afvalzorg biedt zijn klanten de gerealiseerde app aan als gratis service.

In deze Afvalzorg/LZP app, kunnen de chauffeurs nu rijden met een digitale begeleidingsbrief. Hierdoor is de papieren versie niet meer nodig. Daarnaast gebruikt Afvalzorg ook een koppeling met de weegbrug, waardoor wegingen op de weegbrug een stuk sneller verlopen.

Los van het feit dat het duurzaam is en snellere wegingen mogelijk maakt, is het gebruik van de app ook bevorderlijk voor het bijhouden van administratie. Er is altijd een realtime overzicht beschikbaar van de aangeleverde tonnen en alle ritten worden automatisch gearchiveerd.

Voordelen in de praktijk:

De voordelen van de samenwerking zijn reuze, zo is de service voor de klanten van Afvalzorg een mooie toevoeging. Het biedt de chauffeurs gebruiksgemak, geen zoekrakende papieren begeleidingsbrieven en te allen tijde inzage in de gereden ritten. Dit helpt beide partijen om minder tijd te besteden aan administratieve handeling en een snellere afhandeling te kunnen realiseren.

Vragen over onze diensten?

Wij helpen u graag aan een antwoord.