Het digitale identificatieformulier van Logistiek Zonder Papier.

In België heeft u tijdens het vervoeren van ongevaarlijke én gevaarlijke afvalstoffen een identificatieformulier nodig. Dit formulier is een document dat door de overheid wordt verplicht.

Daarnaast wenst de overheid dat organisaties zo snel mogelijk overstappen op een digitale variant van het identificatieformulier en dat is precies waar Logistiek Zonder Papier u bij assisteert.

Hieronder leest u meer informatie over het digitaal identificatieformulier van LZP en hoe deze werkt. Logistiek Zonder Papier maakt het voor organisaties mogelijk om gemakkelijk over te stappen naar de digitale variant door een applicatie op maat te ontwikkelen op basis van de wensen.

Wat is een digitaal identificatieformulier?

Het digitaal identificatieformulier is in feite identiek aan het papieren identificatieformulier, het formulier voldoet dan ook aan alle nodige velden echter zijn alle handelingen digitaal geworden. Denk hierbij aan het uitgeven van een formulier, verwerken van een formulier en tevens ook het archiveren van het formulier. Er valt dan ook een hoop tijd te besparen door simpelweg digitaal te gaan rijden.

Goedkeuring van de OVAM

De oplossing van Logistiek Zonder Papier is beoordeeld en goedgekeurd door de OVAM. Het certificaat ter goedkeuring ziet u in de afbeelding die hierbij is weergegeven.

Goedkeuring vanuit de OVAM voor het digitaliseren van het identificatieformulier
Begeleidingsbrief Nederland inloggen
Begeleidingsformulier applicatie Nederland
Identificatieformulier inloggen LZP (app icon)
Identificatieformulier applicatie België

Marktleider in Nederland

Logistiek Zonder Papier bestaat sinds 2004 en digitaliseert sinds die tijd de begeleidingsbrief in Nederland (het document voor afvalstoffen in Nederland). Om het digitaal identificatieformulier te maken hebben wij een compleet nieuwe app ontwikkelt, op basis van de ervaring en kennis die wij al in Nederland hebben opgedaan. Tijdens het ontwikkelen van de app stond digitalisatie, gebruiksgemak, efficiëntie en duurzaamheid te allen tijde als doel. Wij weten zeker dat wij de organisaties in België dezelfde voordelen kunnen bieden als in Nederland en zijn blij dat wij dit mogen verzorgen.

Wie vult het digitaal identificatieformulier in?

Wanneer de chauffeur wenst een identificatieformulier te gaan gebruiken, kan hij of zij de app ‘LZP Identificatieformulier’ openen op zijn telefoon. Hij kan zich daarna aanmelden bij uw organisatie en rijden met de door u opgestelde sjablonen/formulieren.

Om het voor de chauffeur zo simpel mogelijk te maken, maken wij gebruik van een vragenpad. Dit vermindert de kans op fouten en is zeer gebruiksvriendelijk. In het vragenpad heeft de chauffeur bijvoorbeeld de volgende opties:

  • Selecteer uw identificatieformulier

  • Selecteer de afvalstof

Aan de hand van deze punten zorg je ervoor dat de chauffeur het juiste sjabloon van het identificatieformulier selecteert en dus altijd met het juiste formulier gaat rijden.

Wanneer de vrachtwagen volgeladen is, kan de transporteur vertrekken naar zijn bestemming. Eenmaal op zijn bestemming aangekomen, wordt de vrachtwagen op de weegbrug gereden en worden de weegresultaten verwerkt in de app. Indien er een koppeling is met de weegbrug van de verwerker, kan ook gewerkt worden met een vooraanmelding en een automatische verwerking van de weegresultaten op het identificatieformulier.

Artikelen over het digitaal identificatieformulier

Wenst u meer informatie te lezen over het identificatieformulier, bekijk dan gerust een van de onderstaande artikelen:

Het identificatieformulier wordt gedigitaliseerd door de marktleider Logistiek Zonder Papier.

Neemt u de eerste stap?

Als u wenst het identificatieformulier te digitaliseren door middel van de oplossing van Logistiek Zonder Papier, dan kunt u hieronder de eerste stap zetten. Door het formulier in te vullen, zorgen wij ervoor dat wij u zo snel mogelijk van meer informatie voorzien.

Vrijblijvend meer informatie?

Vul uw gegevens in en laat ons contact met u opnemen: